A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Luca Marini kijelentette, az időmérőkön gyakran látott szélárnyékozás technikai szempontból hátrányos az adott versenyzőre nézve.
Luca Marini úgy véli, hogy bár az időmérő edzéseken kifejezetten jól jöhet a szélárnyékozás a pilóták számára fejben, technikai szempontból azonban inkább hátráltatja őket. Szerinte a valóságot a futamok is alátámasztják, mivel az aerodinamika miatt a motorok egyedül jobban működnek.
Az időmérőkön kulcsfontosságú a jó rajtpozíció megszerzése, különösen a sprintformátum bevezetése óta. Marini szerint bár sokan gyakorolják a szélárnyékozást, melyre akár motivációnak is tekinthetnek, ám a valós technikai előny elenyésző.
A gyakran látott taktika, miszerint a pilóták a kvalifikációk során követnek egy másik versenyzőt szélárnyék reményében, Marini szerint inkább kontraproduktív. Az olasz pilóta szerint az aerodinamikai hatékonyság csökkenése és a gumiabroncsok hőmérsékletének növekedése ellenére a motor egyedül jobban teljesít.
Összességében Marini úgy véli, hogy a pole pozíció megszerzéséhez mindig jobb egyedül menni az időmérő edzéseken. Bár előfordul, hogy valaki szélárnyék miatt szerzi meg a rajtelsőséget, Marini szerint a legtöbbször az a helyes megközelítés, ha a pilóta egy jó kör után egyedül javít a teljesítményén.