A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A korábbi MotoGP-versenyző Sylvain Guintoli részletesen elmagyarázta, meglátása szerint miért vált dominánssá a V4-es elrendezés.
A MotoGP korábbi versenyzője, Sylvain Guintoli részletesen magyarázta meg, miért vált dominánssá a V4-es motorblokkok elrendezése a MotoGP-ben, és szerinte érdemes lesz megvizsgálni a sornégyes használatát a 2027-es szabályváltozások után is. A következő MotoGP szezonban kizárólag V4-es motorok lesznek jelen a mezőnyben, ami újdonságnak számít a négyütemű korszak kezdete óta. Guintoli rámutatott, hogy az aerodinamika, a magasságállító rendszerek és a jobb tapadás hozzájárultak a V4-es motorok fölényéhez a pályán, ami lehetővé tette a versenyzők számára a blokkok hatékonyabb kihasználását.
A Suzuki korábban V4-es motorral versenyzett, majd a sornégyes korszakba való visszatérésükkor világbajnokok lettek, ami után a Yamaha is sornégyes motorokat használt. Sylvain Guintoli hangsúlyozta, hogy a V4-esek előnye különösen érzékelhető az oldalsó tapadás csökkenésekor a verseny során, amikor gyorsabb reakcióra van szükség a kanyarokban. Bár a jelenlegi trend a V4-esek felé hajlik, Guintoli nem biztos abban, hogy ez így marad 2027-ben az egyszerűsödő motorokkal és szabályokkal.”