A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Aggasztó jelenséget tapasztaltak a 2026-ban bevezetni kívánt aktív aerodinamika kapcsán a szimulátorokban: mégsem működik az eredetileg tervezett koncepció.
Az FIA 2026-ban új technikai szabályokat vezet be a Formula-1-ben, melyek az aerodinamikát és a motorokat is érintik. A legfontosabb változás az lesz, hogy az MGU-H-t eltávolítják a hajtásláncból, ami új elosztást hoz az erőleadás terén a belsőégésű és elektromos komponensek között. Az aerodinamikai szabályok még nem véglegesek, de tervezik az aktív aerodinamika bevezetését az új motorváltozások kompenzálására.
Az ‘Fangio’ modellautó szimulátoros tesztjeinél aggasztó eredmények merültek fel, mivel a hátsó szárny legkisebb légellenállású beállításánál az autók gyakorlatilag vezethetetlenek voltak teljes motorerő mellett. Az FIA ezért úgy döntött, hogy mind az első, mind a hátsó légterelő változtatható lesz a 2026-os szabályok szerint, hogy csökkentsék az aerodinamikai egyensúly felborulását.
A jövőre várhatóan június végéig véglegesítik az új technikai előírásokat, és a csapatok 2025 januárjától dolgozhatnak majd ezeken a változtatásokon. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke korábban aggodalmát fejezte ki az aeroszabályok miatt, és kifejezte félelmét a ‘Frankenstein-autók’ megjelenésével kapcsolatban.