A kép forrása: hu.motorsport
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Newey-nak nincs problémája a 2026-os aktív aero szabályokkal: már az utcai autókon is ezt látjuk
Adrian Newey, aki már több mint 30 évvel ezelőtt is részt vett az aktív aerodinamikával felszerelt F1-es autók tervezésében, továbbra is érdeklődik az ilyen típusú autók iránt, és a jövőben is dolgozhat ezen a területen. A FIA úgy tervezi, hogy a jelenlegi DRS-hez hasonló aktív aerodinamikai megoldással csökkentheti az autók légellenállását a még meg nem jelent, de tervezett technikai előírásokban. Newey szerint az aktív aerodinamika kibővítése jó cél, amely növeli az autók aerodinamikai hatékonyságát, és hasonló megoldásokat már az utcai autókon is láthatunk. A Forma-1 sikeresen népszerűsítette a technológiai fejlesztéseket az utcai autókban, például a tárcsafék vagy a szénszál használatával, és most az aktív aerodinamika is egyre népszerűbbé válik. Ennek következtében a vásárlók azt szeretnék, ha az autóikra egy versenyautó képét lehetne asszociálni, és az F1-nek bemutatnia kellene a technológia lehetőségeit mindenkinek. A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner szerint ez is az oka annak, hogy Max Verstappen nem talál legyőzőre.