Az FIA ambiciózus terve: A 2026-os Forma-1-es motorok átalakítása közúti használatra

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Az FIA szeretné, ha a 2026-os Forma-1-es motoroknak a közutakon is hasznát látnánk

A Forma-1 a 2026-tól induló új szabályzati ciklusban továbbra is a turbóhibrid erőforrásokra, fenntartható üzemanyagokkal hajtva, fog támaszkodni. Azonban az elektromos energia használata nagyobb szerepet fog játszani, a belsőégésű és a villanymotor teljesítményének aránya körülbelül 50-50 százalék lesz. Az autóversenyzés kompatibilitása miatt hosszú távon a hidrogénmeghajtás lehet a megoldás, melyről az F1 és az FIA az Extreme H munkacsoportjával mérik fel a technológiát. A Forma-1 erőforrásainak jövője még nem határozott, ez függ a gyártók értékpreferenciáitól, de az FIA arra törekszik, hogy releváns maradjon és közel legyen a tisztán elektromos hajtáshoz. A Forma-1 célja az, hogy 2030-ra nettó zéró kibocsátást érjen el, és az új turbóhibrid erőforrások kulcsfontosságúak lehetnek ebben. Az FIA tisztában van azzal, hogy az autóversenyek kibocsátási arányának csak kis részét teszik ki a versenyautók, ezért más területeken is erőfeszítéseket kell tenniük a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében, mint például a logisztikán, a felhasznált anyagokon, a komponenseken és a versenynaptáron. A műszaki szempontból az autóknak továbbra is fontos szerepük van, hogy a résztvevő gyártók továbbfejlesszék a technológiát.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések