Az első világbajnoki nagydíjat 75 évvel ezelőtt Giuseppe Farina nyerte meg Silverstone-ban egy 650-700 kg súlyú Alfa Romeo 158-assal. A jelenlegi Forma-1-es autóknak 800 kg-nak kell megfelelniük, beleértve a versenyző súlyát is. Az autók súlyának növekedése főleg a hibrid hajtásláncok bevezetéséből ered, ami gyakorlatilag megduplázta a motor súlyát. A további súlygyarapodást biztonsági elemek, mint az erősebb ütközőszerkezetek és a glória okozzák, ami növeli a versenyautók teljes súlyát. A technikai fejlesztések és a biztonsági előírások miatt szükséges megoldások kompromisszumokat követelnek a Forma-1-ben. Az újításokkal járó súlynövekedés ellenére a sportnak továbbra is meg kell találnia az egyensúlyt az innováció, a biztonság és az izgalmas versenyzés között.
Kapcsolódó bejegyzések
-
Az önbizalom és alázat fontossága a teljesítmény terén: Lando Norris és Max Verstappen példája
„Lando túl magabiztos és öntelt, és nem teljesít úgy nyomás alatt, mint Max” -
Az agresszív Verstappen megakadályozza Norris álmait
Az F1 korábbi vezére szerint Norris és Verstappen között dől el az idei vb-cím Abu-Dzabiban (matematikailag... -
A „Mikor volt háromesélyes a Forma-1 világbajnokság?” cím megfelelő lenne a témára.
A Formula-1 történetében ritkán marad nyitott a világbajnoki cím az utolsó futamokra, de ezekben a szezonokban... -
Piastri replikája a McLaren és Norris kapcsán: Igaz-e, hogy előnyben részesítik?
Az ausztrál pilóta Bernie Ecclestone sarkos véleményét tartalmazó bejegyzést osztott meg, a Las Vegas-i időmérőn után... -
Piastri meglepődött, amikor kiderült, hogy tévesen osztotta meg azt a posztot, melyben a McLaren Norrist támogatja
Piastri nem tudja, hogyan osztotta meg azt a posztot, mely szerint a McLaren Norrist támogatja -
A Red Bull motorcseréje: esélyesen büntetés nélkül marad a csapat
A Red Bull brazíliai motorcseréje miatt a McLaren rámutatott, hogy szerintük ezzel a bikás istálló a...