Az első világbajnoki nagydíjat 75 évvel ezelőtt Giuseppe Farina nyerte meg Silverstone-ban egy 650-700 kg súlyú Alfa Romeo 158-assal. A jelenlegi Forma-1-es autóknak 800 kg-nak kell megfelelniük, beleértve a versenyző súlyát is. Az autók súlyának növekedése főleg a hibrid hajtásláncok bevezetéséből ered, ami gyakorlatilag megduplázta a motor súlyát. A további súlygyarapodást biztonsági elemek, mint az erősebb ütközőszerkezetek és a glória okozzák, ami növeli a versenyautók teljes súlyát. A technikai fejlesztések és a biztonsági előírások miatt szükséges megoldások kompromisszumokat követelnek a Forma-1-ben. Az újításokkal járó súlynövekedés ellenére a sportnak továbbra is meg kell találnia az egyensúlyt az innováció, a biztonság és az izgalmas versenyzés között.
Kapcsolódó bejegyzések
-
Az FIA-vezető kiderítette a 2022-es F1-es szabályok hibáját
Nikolas Tombazis szerint a 2022-ben bevezetett ground-effect szabályok több céljukat is teljesítették, különösen a pénzügyi fenntarthatóság... -
A 2026-os F1 szabályváltozások butítják le ezeket a dolgokat
Néhány technikai kifejezés már azelőtt megváltozik, hogy beköszöntene az F1 új korszaka. -
Az F1 szabályainak egyszerűsítése: A következő szezonban könnyebb lesz követni a versenyeket
Az idei év során a Forma–1 rajongói már elkezdhettek ismerkedni néhány új technikai kifejezéssel, amelyek a... -
Az egyszerűbb megfogalmazás az új 2026-os F1-es szabályokban – a szurkolókért
A Forma-1 2026-tól látványosan megváltozik ahhoz képest, amit a szurkolók az elmúlt években megszoktak – az... -
Revolutionize the Naming of F1 with Simplification
Még meg sem jelentek, máris búcsút inthetünk az X-, Y- és Override-módoknak: az FIA szeretné megkönnyíteni... -
Az önbizalom és alázat fontossága a teljesítmény terén: Lando Norris és Max Verstappen példája
„Lando túl magabiztos és öntelt, és nem teljesít úgy nyomás alatt, mint Max”