Az igazi kérdés: Piros zászló vagy safety car?

Az igazi kérdés: Piros zászló vagy safety car?

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A Kanadai Nagydíj az F1 történetében 12. alkalommal biztonsági autó mögött ért véget – Jacques Villeneuve szerint be kellett volna inteni a pirosat, de mit gondoltok ti?

A Kanadai Nagydíj történetében 12. alkalommal biztonsági autós fázissal ért véget a verseny, utoljára 26 évvel ezelőtt, amikor Heinz-Harald Frentzen balesete miatt kellett beküldeni a safety cart. Az elmúlt másfél évtizedben több versenyen is voltak biztonsági autó mögötti befutók, például 2009-ben Monzában vagy 2014-ben Montrealban. Jacques Villeneuve szerint a 2025-ös esetben a versenyt inkább piros zászlóval kellett volna befejezni, hogy izgalmasabb zárása legyen a futamnak. Fontos kérdés, hogy a biztonsági autós fázisoknál előforduló befutókat mennyire kell mesterséges beavatkozásnak tekinteni, vagy hagyományos részének az F1 világának.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések