A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Könnyebb autók, 16 colos gumik, és az előzések élvezhetőségének megreformálása: ezek a célok az újgenerációs F1-es technikákkal.
Az FIA együléses versenyzésért felelős vezetője, Nikolas Tombazis, elmondta, hogy a tervek szerint a 2026-os F1-es autók könnyebbek lesznek, a súlyhatárt 40-50 kilogrammal lejjebb kívánják vinni. A cél egy könnyebb és fürge autó, amelyhez kisebb leszorítóerő szükséges. Ehhez a tervezők a kerekek méretét is csökkentik, 16 colos kerekekkel és keskenyebb felülettel terveznek. A leszorítóerő csökkentése lehetővé teszi majd, hogy az autók könnyebben kövessék egymást és javuljon a versenyezhetőség. Az aktív aerodinamika ötletét korábban felvetették, de Tombazis szerint még vizsgálják a lehetséges megoldásokat. A cél az, hogy az autók az előzési pontokon közel érkezzenek egymáshoz, hogy a nézők láthassanak izgalmas manővereket. A szabályrendszert még nem fejezték be, ezért változtatások is lehetségesek az adatok elemzése után.