A kép forrása: RallyCafe
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Lewis Hamiltont és Charles Leclerc-t a túlságosan elvékonyodott kopólemez miatt zárták ki, de mi ez az elem valójában?
Az F1 autók padlólemeze, amely a középső vonal mentén helyezkedik el, a jármű alacsonyan tartásáért felel. Ez az alkatrész alapvetően egy deszkához hasonlít, de már nem fából készül, hanem üvegszállal megerősített műanyagból. A csapatok az alacsonyabb lemezre törekednek, hogy nagyobb leszorítóerőt generáljanak, ami megnöveli a teljesítményt. Azonban ha túl alacsonyra van beállítva, akkor problémák lehetnek, például az autó pattogni kezdhet a pályán. A padlólemez kopása pedig szabálytalanságot eredményezhet, ahogy a Hamilton és Leclerc esetében is történt. Az FIA technikai szabályzata szerint a lemeznek eredetileg 10 milliméter vastagnak kell lennie, és a futam után a kopás miatt ez a határ 9 milliméterre csökken. Ha az alkatrész ennél vékonyabb, akkor az automatikus kizárást eredményez. Más paramétereket is ellenőriznek, de nem minden pilótánál, csak néhánynál.
Forrás: RallyCafe