A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Spanyol Nagydíj az első szárnyak terheléses tesztjén túl egy másik változtatásnak is megágyazhat az F1-es műszaki szabályoknál.
Az F1-es közvélemény jelenleg az első szárnyak hajlékonyságára vonatkozó mérések szigorításával foglalkozik, de a Spanyol Nagydíj kapcsán egy másik változtatás is napirenden lehet.
A RacingNews365 információi szerint az FIA utasítására a Spanyol Nagydíj első edzésén az összes csapat acélból készült verziót használ az autóik aljára a hagyományos titánium helyett.
Az acél kopólemezek kísérleti bevezetése azért szükséges lehet, mert a titánium bevonatú elemek tűzeseteket okozhatnak a pálya melletti fűben a magas hőmérsékletük miatt.
Ha az acél kopólemezek sikeresnek bizonyulnak, akkor ezek használata kötelezővé válhat a füves bukóterű pályákon, ami hatással lehet az autók teljesítményére és súlypontjára.
A csapatoknak magasabb hasmagasságra kellene állítaniuk az autóikat az acél kopólemezek miatt, ami plusz súlyt is jelenthet, de még távoli a döntés arról, hogy ezeket az elemeket bevezessék-e általánosan az F1-ben.
