Az Oliveira csapat által kért szabályváltoztatás a jerezi sprinteket célzó büntetések elkerülését célozza

Az Oliveira csapat által kért szabályváltoztatás a jerezi sprinteket célzó büntetések elkerülését célozza
Kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:

Miguel Oliveira szerint csak teljesen száraz pálya esetén szabadna alkalmazni a minimális guminyomásra vonatkozó előírást.

A Spanyol Nagydíj sprintje után öt pilótát hátrasoroltak a minimális guminyomásra vonatkozó szabály megsértése miatt, és tizenöt versenyző bukott a verseny során. Miguel Oliveira szerint csak teljesen száraz pályán lenne szabad alkalmazni ezt a szabályt, hogy elkerülhető legyen az hasonló esetek megismétlése. A MotoGP-ben tavaly vezették be a minimális guminyomásra vonatkozó szabályt, aminek lényege, hogy mindkét abroncsnak egy bizonyos értéket kell elérnie a futamok során. Az idei szezonban a szabályok változtak, a sprinteken 30 százalékról, a főversenyeken pedig 60 százalékról kell tartani az 1,80-ra csökkentett limitet. Ha valamelyik motor nem tartja megfelelő ideig a nyomást, akkor a pilóta büntetésre számíthat, a sprinteken 8, míg a főversenyeken 16 másodperces időbüntetés jár a szabályszegésért. Miguel Oliveira szerint a szabályokat változtatni kellene, hogy a versenyzők könnyebben tudják tiszteletben tartani azokat a változó körülmények között.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések