Az FIA beavatkozása a versenybe: Miért jött be a safety car Antonelli kiesése után az imolai F1-es futamon?

Az 2025-ös Emilia-Romagna Nagydíj két hasonló szituáció közül az egyikben a virtuális biztonsági autóval, a másikban a hagyományos biztonsági autóval reagált a versenyirányítás a pályán álló autókra.

Esteban Ocon és Andrea Kimi Antonelli autói is fűre parkoltak műszaki hibák miatt, de eltérő módon kezelték az eseteket.

Ocon autójával a marshalok gyorsan el tudtak bánni, mert közel volt a szalagkorláthoz és az első volt az adott helyen, így a VSC-eljárás csak 3 perc 40 másodpercig tartott.

Antonelli Mercedesével nehezebb dolguk volt a marshaloknak, mert autómentő járműre volt szükség, ezért a hagyományos biztonsági autót kellett bevetni, ami hosszabb ideig tartott.

A biztonsági autó beavatkozása több időt és lehetőséget ad a többi versenyzőnek az előzésre, amit például Oliver Bearman ki is használt.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések