A McLaren és a Ferrari eltérő irányba halad: párhuzamos utak a 2024-ig

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A McLaren az 2023-as Forma-1-es szezonban nagy fejlődést ért el, és a Red Bull ellen a legkomolyabb kihívóvá vált az MCL60-as autóval. Azonban a Las Vegas-i Nagydíjon szörnyű eredménnyel távoztak, az időmérőn mindkét autó kiesett a Q1-ben, majd Norris a verseny elején összetörte az autóját és Piastri felzárkózását egy rosszul időzített biztonsági autós fázis rontotta el. A probléma az, hogy a pálya kisarkította az alacsony leszorítóerős konfigurációjuk gyengeségét, ezzel jelentős tempóveszteséget szenvednek a rivalizáló csapatokhoz képest. A McLarennek tehát prioritássá vált, hogy az F1-es versenynaptár átalakulása és az utcai pályák megjelenése miatt megfelelően optimalizálják az autójukat. A probléma az, hogy az alacsony leszorítóerős első szárny miatt nehéz megfelelően kontrollálni az első kerekek generálta turbulens levegőt, ami negatívan befolyásolja az autó teljesítményét. A McLarennek így 2024-re az ellentétes területen kell fejlesztenie a Red Bull legyőzése érdekében, míg a Ferrari szerint az SF-23 nagy leszorítóerős csomagja nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések