A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Nincs konszenzus a gyártók között a váltás időpontjáról, ezért az FIA elnök elhalasztotta a jövő hétre tervezett megbeszélését.
Az FIA elnöke elhalasztotta a motorgyártókkal tervezett megbeszélést a V8-as motorok visszatérésének időpontjáról a gyártók közötti konszenzus híjában, viszont egyetértés van abban, hogy 2,4 literes V8-as belsőégésű motor legyen a vezető forma az F1-ben a fenntartható üzemanyag révén. Az eredeti terv szerint 2026-tól 2030-ig lenne érvényben az új motorformula, de a korábbi bevezetésre vonatkozóan nincs egyetértés a motorgyártók között. A 2031-es céldátum előtti jelentős változtatáshoz „szupertöbbségre” lenne szükség a bizottságban, amit jelenleg nem látni, ezért lefújták a jövő heti gyűlést. Az FIA lehetőséget lát arra, hogy egyoldalúan dönthessen az új motorformula bevezetéséről, de továbbra is tárgyalni kívánnak a gyártókkal a megfelelő kompromisszum érdekében.