Alonsónak van elmélete arra, miért van szükség kevesebbszer a biztonsági autóra – F1VILÁG.HU
Fernando Alonso szerint a talajhatású versenyautók aerodinamikai tulajdonságai befolyásolják a versenyzők teljesítményét, lehet, hogy az autók valójában gyorsabbak lehetnének, ha nem hajtanák őket a határig. Alonsó szerint gyorsabbak lehetünk, ha nem toljuk ki teljesen az autók határait, ez segíthet csökkenteni a balesetek számát. Az autók teljesítménye zavarossá válhat, amikor a versenyzők a határaikhoz közelítik, ez pedig az időmérő edzéseknél problémát okozhat. Alonso szerint a verseny közbeni menedzsment, mint például a gumikezelés és üzemanyag-gazdálkodás figyelembevétele ritkábbá teszi a baleseteket és biztonsági autós szakaszokat a versenyeken. Az autók boldogabbak lehetnek, ha nem hajtjuk őket minden esetben a maximumon, így alkalmazkodni kell az autó tulajdonságaihoz ahhoz, hogy hatékonyan vezessük azt.