A jelenlegi F1-es autók gondjai: Mi okozza őket és hogyan lehet javítani?

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


James Allison, a Mercedes technikai igazgatója szerint túlságosan is megköti a csapatok kezét a beállítások terén a ground-effect szabályrendszer.

A Formula-1 szabályalkotóinak régóta célja volt, hogy könnyebbé váljon az előzések végrehajtása a versenyeken. A ground-effect koncepcióval működő autók 2022-ben debütáltak, amelyek a padlólemez alatt áramló levegő segítségével termelik a leszorítóerő nagy részét, nem pedig a szárnyakon. Ennek érdekében a csapatok alacsonyabb hasmagasságot és merev futóművet használnak. A Mercedes F1-es technikai igazgatója, James Allison nem ért egyet ezzel a megközelítéssel, és úgy érzi, hogy a mostani autók túlságosan közel vannak az aszfalthoz. Az autók beállítása sokkal nehezebb, ha különböző kanyartípusokban és pályakarakterisztikájú részeken kell jól működniük. Allison szerint nem csak ő maga, hanem a Red Bull pilótája, Max Verstappen sem élvezi a vezetésüket a jelenlegi szabályrendszertől eltérően.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések