Az igaz történet: Megelőzés a Forma-1-ben a Verstappen-ügy után

Az igaz történet: Megelőzés a Forma-1-ben a Verstappen-ügy után

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Max Verstappen 2015-ös debütálása nemcsak új korszakot hozott a Forma-1-be, hanem alapjaiban rengette meg a sportág jogosítványrendszerét is. A holland mindössze 17 évesen kapott ülést az akkor még Toro Rosso néven futó Red Bull-fiókcsapatnál – ezzel minden korábbi rekordot megdöntött, és komoly vitát indított el arról, hogy ilyen fiatal pilóta készen állhat-e az F1-re.F1VILÁG.HU – Hírek

A szuperlicenc-pontozási rendszer kialakítása a sportban az FIA megbízásából Laurent Mekies által történt, aki akkoriban az FIA biztonsági igazgatója volt. Jean Todt, az FIA akkori elnöke Verstappen szuperlicencének ügyét kifogásolta, így Mekies feladata volt új rendszer kidolgozása. Ennek eredményeképpen megváltoztatták a szabályokat, hogy ne ismétlődhessen meg Verstappen esete. Az új rendszer bevezetése után 18 év alatti pilóta nem kaphatott szuperlicencet 2024-ig, kivéve, ha kimagasló tehetséget és érettséget mutat. Így kapott szuperlicencet Arvid Lindblad, nyitva hagyva a lehetőséget más kivételes tehetségeknek is.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések