Az 2025-ös Emilia-Romagna Nagydíj két hasonló szituáció közül az egyikben a virtuális biztonsági autóval, a másikban a hagyományos biztonsági autóval reagált a versenyirányítás a pályán álló autókra.
Esteban Ocon és Andrea Kimi Antonelli autói is fűre parkoltak műszaki hibák miatt, de eltérő módon kezelték az eseteket.
Ocon autójával a marshalok gyorsan el tudtak bánni, mert közel volt a szalagkorláthoz és az első volt az adott helyen, így a VSC-eljárás csak 3 perc 40 másodpercig tartott.
Antonelli Mercedesével nehezebb dolguk volt a marshaloknak, mert autómentő járműre volt szükség, ezért a hagyományos biztonsági autót kellett bevetni, ami hosszabb ideig tartott.
A biztonsági autó beavatkozása több időt és lehetőséget ad a többi versenyzőnek az előzésre, amit például Oliver Bearman ki is használt.