Az új változtatásokkal az igazságosságot helyezik előtérbe a NASCAR Cup időmérőjében

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Napi hírek és érdekességek a NASCAR és az IndyCar világából. Minden az amerikai autósportról magyar nyelven.

A 2024-es szezonban a NASCAR Cup Series időmérőinek szabályrendszere kisebb változtatásokon megy keresztül. A futamok többségén továbbra is két csoportra osztják az autókat, és mindkét csoport leggyorsabb 5-5 autója jut tovább a második szakaszba. Az újdonság azonban az, hogy a csoportok eredményeit külön fogják értékelni, és az első csoport hat autója fogja meghatározni a külső, míg a második csoport hat autója a belső sor felállását. Ez a változás azért történik, hogy a NASCAR egyenlőbb feltételeket teremtsen, mivel korábban sokan úgy vélték, hogy az időmérők során az egyik csoport hátrányba került a másikkal szemben. A superspeedwayek esetében nem lesznek csoportkörök, hanem minden autó csak egy kört tehet meg, majd a legjobb tíz száll harcba a pole-pozícióért. A Daytona 500-nek pedig sajátos kvalifikációja lesz, ahol az első két leggyorsabb automatikusan bebiztosítja magának a rajtrács első sorát, és a charter nélküli autók közül a két leggyorsabb is kvalifikálja magát a versenyre. A végleges rajtrács pedig a harmadik helytől kezdve a két 150 mérföldes duel-futam eredményei alapján alakul ki.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések