A kép forrása: RallyCafe
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Eltörlik az ERC-ben a rajtsorrend választást.
2024-ben az ERC kvalifikáció után a versenyzők nem választhatnak szabadon rajtpozíciót. Még így is érdemes lesz a legjobbak között lenni. A kvalifikációs szakaszok után az aszfalton a leggyorsabb páros indul az első, a murván pedig a kvalifikáció indulók közül az utolsó pozícióban. Természetesen az időjárási körülményektől is függ a rajtpozíció sorrendje. A versenyek első szakaszaiban minden autó kétperces időközönként indul, a második szakaszon pedig az első 15 versenyző indul kétpercenként, a többiek pedig egypercenként. A powerstage előtti gyűjtő időtartamot 50 percre hosszabbították, hogy a Junior ERC indulók elsőként indulhassanak a záró gyorsaságin. Az ERC-versenyek továbbra is négy napon át tartanak, de a pályabejárásra még egy napot is beiktathatnak az FIA engedélyével. A gumigyártók is külön bajnokságot kapnak, és pontokat kapnak attól függően, hogy a két legjobb versenyzőjük hogyan teljesít a versenyen. A 2024-es ERC naptár még nem ismert, de lehet, hogy a walesi Ceredigion Rally is csatlakozik a sorozathoz, míg a Lett Rally nem szerepel majd a naptárban, és a Lengyel Rallynek továbbra is van esély a maradásra, bár WRC-versennyé változik jövőre.