Különlegesen csúnya F1 autók, amelyek szemet szúrnak a versenypályákon

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A Forma-1 története során láthattunk már néhány igazán rusnya autót, amelyek általában lassúnak is bizonyultak. Ezek közül idéztünk fel jó néhányat.

Az igényeknek megfelelően az FIA szabályváltoztatásokat hajtott végre 2012 és 2014 között, amelyek a Forma-1 autók orrának magasságát érintették. Ennek eredményeként ezekben az években számos ronda autóval találkozhatunk a pályán. A 2012-es évben a lépcsőzetes orrkialakítás vezetésére került sor, amelyet a Mercedes bevezetésével a többi csapatnak is elfogadnia kellett. A csapatok egyetértése alapján a FIA bevezette a lépcsős részt áthidaló burkolatot is. A 2013-as évre tervezett új kasztnik elsőre az alacsonyabb orrkialakításuk miatt ronda megoldásnak tűntek, de végül a McLaren és a Marussia kivételével mindenki ronda autóval versenyzett az évben. A 2014-es évben az autók orrának magassága tovább csökkent, és számos csapat elképesztően torz megoldásokkal állt elő, mint például a Caterham, a Force India és a Toro Rosso. A Williams, a Sauber és a Lotus is a ronda autók táborába tartozott, utóbbi különleges, asszimmetrikus kialakítással. Azonban a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari megmaradtak a hagyományosabb orrkialakításnál.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések