A Fabia RS Rally2 homologizációja: Kulisszák mögötti fordulatok és izgalmak

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Ahhoz, hogy egy autó részt vehessen a FIA égisze alatt zajló versenyeken, az autót a motorsportot felügyelő szervezetnek jóvá kell hagynia…

A FIA által elismert versenyeken való részvételhez az autónak át kell esnie egy homologizációs folyamaton, amelyben az autó megfelelőségét ellenőrzik a vonatkozó szabályoknak. A Škoda Fabia RS Rally2 2022-ben kapott homologizációt, és bár a Škoda Motorsport számára már ismerős volt ez a folyamat, mégis számos kihívás elé állította őket. A versenyautóknak különféle kategóriákhoz különböző szabályoknak kell megfelelniük. A Rally1 osztályban a motor teljesítménye elérheti az 500 LE-t, míg a Rally2 osztályban ez a teljesítmény körülbelül 290 LE. A homologizáció során a szériagyártású autók szolgálnak alapként, és számos szabályt kell betartani, beleértve az autó minimális méreteit is. A homologizáció több hónapos folyamat, amely során az FIA képviselői ellenőrzik d dokumentációval és szabálykövetéssel kapcsolatos kérdéseket, majd végül a homologizációt a FIA Logisztikai és Technológiai Központban végzik, ahol az autó megfelelőségét ellenőrzik.

Tovább a cikkhez

Forrás: RallyCafe

Kapcsolódó bejegyzések