A kép forrása: RallyCafe
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A bajorok a valaha volt legerősebb F1-es motort építették, de a kezelhetősége bőven hagyott kívánnivalót maga után.
A 1977 és 1988 közötti Forma-1 turbó korszakban a motorok rendkívül erősek voltak, de nehézkesek voltak vezetniük. A mai F1-es motorok számunkra furcsa vezetési élményt nyújtanak, mivel a 1,5 literes turbómotorok hangja teljesen más volt. Ezek a motorok rendkívül kifinomultak és hatékonyak, amihez óramű precizitású kezelhetőség és páratlan megbízhatóság társult. A BMW M12/M13-as turbómotor volt az egyik legerősebb a korszakban, de kezelhetőségében jelentős hátrányokkal küzdött. A BMW motorjával Nelson Piquet világbajnok lett 1983-ban, de a svájci Marc Surernek sok nehézséget okozott a vezetése. A BMW turbómotorja nagyon erős volt, de a gázelvétel és az erőleadás rendkívül kihívást jelentett. Ezeket a motorokat nehéz volt irányítani, különösen a nedves időjárási körülmények között, valamint az időmérő edzéseken, ahol a páratlan teljesítmény még nehezebbé tette a pilóta feladatát.