A váratlan visszatérés: Az ájulásveszély árnyéka 2023-ban

A váratlan visszatérés: Az ájulásveszély árnyéka 2023-ban

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Tavaly már úgy tűnt, megoldódott a 2023-ban még vészforgatókönyvet megkövetelő gumihelyzet a Katari Nagydíjon, ám a Pirelli most ismét szigorú korlátozásokat vezetett be a szezon utolsó előtti futamára.

A Pirelli a 2023-as Katari Nagydíj után ismét szigorú korlátozásokat vezetett be a gumihelyzet miatt. Az akkori versenyen a pálya kerékvetői sérülést okoztak a gumikban, ezért maximalizálták a gumik használatát 18 körre. Ennek következtében sok versenyző fizikailag kimerült a hőségben, és gyakran cserélniük kellett a gumikat.

A 2024-es versenyen módosították a kerékvetőket, így korlátozásokra már nem volt szükség, és kevesebb kerékcserére volt szükség. Az idei katari verseny előtt azonban a Pirelli bejelentette, hogy újra szükség lesz a gumihasználatra vonatkozó korlátozásokra. Most legalább két kerékcserét kell majd elvégezni minden autónak, és maximálisan 25 körrel meghosszabbították a gumik élettartamát.

Ez lesz idén már a második verseny, amelyen kötelező lesz a legalább két kerékcserét elvégezni. Az F1 döntéshozói még ódzkodnak attól, hogy minden versenyen kötelezővé tegyék a két kerékcserét.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések