A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az FIA nyilvánosságra hozta a 2026-os szabályváltozások átfogó paramétereit, melyek egyik legfontosabb újítása, hogy az üldöző autók immár nem a hátsó szárny lenyitásával, hanem extra elektromos hajtással kapnak teljesítményelőnyt.
Az FIA nyilvánosságra hozta a 2026-os szabályváltozások átfogó paramétereit, melyek között kiemelkedik az üldöző autók extra elektromos hajtással való teljesítményelőnyhöz jutása. Az aerodinamika és az autók dimenziója terén történt módosítások mellett – amelyek régi téma voltak az autók tömegének és méretének csökkentése kapcsán – most a tengelytáv 3400 mm-ről 3600 mm-re, a szélesség pedig 1900 mm-ről 2000 mm-re változik. Nikolasz Tombazisz, az FIA együléses szakágainak vezetője hangsúlyozza a motorsport és a nézői igényeknek megfelelő új koncepció kialakításának fontosságát, melyekhez az időszakos szabályváltoztatásokra van szükség az események izgalmassá tételéhez. Ennek jegyében próbálják meg kijavítani az esetleges korábbi hibákat a 2022-es szabályváltozásokhoz képest, hogy az autók közelebb kerüljenek egymáshoz a versenyek során, ösztönözve ezzel az izgalmasabb csatákat. A rajongók igényeinek is jobban igyekeznek eleget tenni az újításokkal, és további részletek hamarosan követhetők lesznek.