A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Formula E tavalyi bajnokcsapatának vezetője szerint ha az elektromos széria autói is a Forma-1-esekhez hasonló aerodinamikával és gumikkal lennének felszerelve, a két sorozat autói ugyanolyan gyorsak lennének.
A Formula E tavalyi bajnokcsapatának vezetője szerint az elektromos autók, ha a Forma-1 gépekhez hasonló aerodinamikával és gumikkal rendelkeznének, ugyanolyan gyorsak lennének. Egy közvetlen összehasonlítás a monacói pályán azt mutatja, hogy a leggyorsabb F1-es kör ideje 17 másodperccel jobb, mint a Formula E-ben. A csapatvezető szerint ez a különbség a leszorítóerőn alapul, és bár az elektromos autók már képesek gyorsabb gyorsulásra és azonos csúcssebességre, a leszorítóerő és a gumik hatása miatt még mindig lassabbak. Továbbá, az FE-ben nincs lehetőség az egyéni karosszériafejlesztésre, és a gumik is különböznek a F1-es gumiktól. Az FE új generációja, a Gen4 2027-ben debütál, és a csapatvezető szerint ez a fordulópont lehet a két sorozat közötti versenyben, és az FE átveheti a vezetést a technológia fejlettségében. Az új autók teljesítménye mintegy kétszeresére növekszik, és a gyorstöltési technológia fejlődése is hatalmas lehetőségeket nyit a jövőben.