A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Végül Kimi Räikkönen, David Coulthard és a tesztpilóta Alex Wurz sem akarta vezetni a hamvába holt koncepciót, amely így soha nem versenyzett.
A McLaren 2003-as radikális F1 autójának első kipróbálása igen katasztrofális volt, az istálló tesztpilótája még hálás is lehetett, hogy túlélte. A csapat döntése, hogy az új autót csak az idény közben mutatják be, az előző gyenge szezonnál és a Ferraritól való leszakadástól volt motiválva. Az istálló technikai igazgatója, Adrian Newey úgy vélekedett, hogy radikális újításokra van szükségük a mezőny behozásához. A csapat vezetői megfeledkeztek az idénykezdés szokásosan előkészített autók tesztjeiről, és általános akkori gyakorlatnak számított az idény közbeni debütálás. A McLaren az erre a szezonra előkészített autóját úgynevezett mátrixstruktúra miatt nem tartotta eléggé sikerültnek, ez is hozzájárult a döntésükhöz. Az átszervezés után a McLaren rendkívül sikeresen szerepelt a szezon során, megnyerve az első három futam kettőjét.
