A kép forrása: Racingline
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
„Túl vagyok az üléspróbán” – olvashatjuk majd hamarosan a sorjázó üzeneteket, ahogy az F1-es versenyzők megejtik idei első látogatásukat csapataik főhadiszállásán.
Az üléspróba fontos része a versenyautó kialakításának, és a versenyzőknek is be kell vonódniuk a folyamatba. A pilóták egy speciális habszakban helyezkednek el, amely a testüket követi, és a karosszériához igazodik. A habot formázhatják és vághatják, hogy még jobban illeszkedjen az igényekhez. A habvisualizáció alapján létrejön az ülés 3D-modellje, amelyet szénszálrétegekből készítenek, majd az autoklávban összeszerelik. A versenyzők visszaülnek az ülésbe, és minden apró észrevételüket megosztják, hogy finomhangolják az ülést. Fontos, hogy a pedálok és a kormány könnyen elérhetőek legyenek, és a versenyző ne üljön túl magasan a pilótafülkében. A kényelmet tömítésekkel is javíthatják, de figyelembe kell venni, hogy ez növelheti az autó tömegét. Az üléspróba akkor sikeres, ha a versenyző az új üléssel kihajt a pályára és elégedetten beszámol az eredményekről.