A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Íme az egyhengeres Ducati, a Hypermotard 698 Mono. A Panigele 1299 technikájára épülő mókamotorral a fiatalságot célozzák az olaszok.
A Ducati Hypermotard 698 Mono bemutatása a nemrégiben bejelentett egyhengeres Ducati motorblokk után történt, amelynek célja láthatóan a fiatalabb motorosok megcélozása. Jelenleg ez a legerősebb széria egyhengeres motor a piacon 77 lóerővel, amely a Termignoni versenykipufogóval akár 85 lóerőre is növelhető. Érdekes módon, ennyi teljesítménnyel csak 15 000 kilométerenként van szükség olajcserére, és a szelephézag-állítást is csak 30 000 kilométer után kell elvégezni. A futómű részletei a Marzocchi teleszkópbillentyűkkel elöl és a Sachs rugóstagokkal hátul. A 152 kilogrammos száraz súly azonban versenytársaival összevetve nem tűnik különösen kicsinek. A Desmo vezérlésű egyhengeres motor természetesen rendelkezik különféle elektronikus segédletekkel, és elérhető lesz 43 lóerőre fojtott A2-es változatban is. Az elektronika izgalmas funkciókat kínál a haladó motorosok számára, mint például a négyféle blokkolásgátló beállítás vagy a „Wheelie assist” mód, amelyben a motor folyamatosan levegőben tarthatja az első kereket, még a hanyatt esés előtt. Ezeket a funkciókat természetesen csak versenypályán ajánlott használni, de valószínűleg sok extrém viselkedésű Hypermotardot fogunk látni a közösségi médiában, ha nem is annyira a hazai közutakon. A jövőben várhatóan bővül az egyhengeres modellpaletta teremotorokkal is, hiszen nemrégiben Bolognában bejelentették a motokrossz szerepvállalását is.
Forrás: P1race