A sportmotornak álcázott új generációs high-tech eszköz

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Újabb idomos sportgép a láthatáron: a Triumph Daytona 660 azonban nem a versenypályák ördöge lesz, hanem egy jól használható és látványos megjelenésű allrounder.

A Triumph visszahozta a Daytona nevet, amely eddig csak a kőkemény sportmotorokon szerepelt. A fejlesztés során az új 660-as sportmotornál nagyobb hangsúlyt fektettek a mindennapi használhatóságra, mint a jobb köridő elérésére. A népszerű csupasz modell sportos külsőt kapott, de az eltérés nemcsak a külsőben nyilvánul meg, hanem a motorterében is. A jelentős teljesítménynövekedés a fejlett motor alkatrészeinek, például a fő- és vezérműtengelyeknek, továbbá a magasabb kompressziót eredményező dugattyúknak és az átdolgozott kipufogórendszernek köszönhető. A 95 lóerő képessé teszi száguldásra, míg a radiálisan rögzített első féknyergek biztosítják a megállást. A motor ugyanakkor, az egyszerű acélváz és lengővilla miatt, meghaladja a kétszáz kilós tömeget teletankolva. A futómű csillapítása nem állítható, de a Michelin Power 6 gumikkal kellemes pályanapot ígér. Bár a lábtartók némi magasabbra kerültek, az üléspozíció a kényelemre összpontosít, a kormánycsutkák pedig a villahíd fölött találhatók. Az LCD és TFT műszerfal a Trident modellével megegyezik. A motor három menetmód közül választhat, Bluetooth-kapcsolat és navigációtükrözés funkcióval is rendelkezik. Az ára várhatóan a Suzuki GSX-R 800 és a Honda CBR 650 R versenytársai közelében lesz, tehát elérhető lesz négy millió forint alatt is már márciustól.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések