A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az Aprilia járműfejlesztésért felelős főmérnöke élesen kritizálta a MotoGP 2027-ben életbe lépő előírásait.
Az Aprilia főmérnöke heves kritikát fogalmazott meg a MotoGP 2027-es új szabályrendszere kapcsán, különös hangsúlyt fektetve arra, hogy az új motorblokkhoz teljesen új motort is kell építeni. A szabályváltozások célja a biztonság növelése, a versenyzés látványosabbá tétele, valamint a fenntarthatóság aspektusainak figyelembevétele.
A MotoGP szigorú szabályokkal próbálja csökkenteni a gyártók költségeit, azonban a főmérnök szerint az új motorblokkhoz kapcsolódó átalakítások jelentős költségeket fognak jelenteni. A korábbi gépek fejlesztését jelentősen korlátozták, és csak a D kategóriába sorolt gyártók (pl. Honda, Yamaha) jelentenek kivételt.
Marco De Luca szerint a motorok teljes átépítése nagy kihívást jelent majd a csapat számára, különösen gazdasági szempontból. Az új szabályrendszertől nemcsak a blokk mérete változik, hanem betiltják az összeültető rendszereket, korlátozzák az elektronikát és az aerodinamikát, valamint új gumiszállító érkezik a Michelin helyett.