A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Álvaro Bautista elmondta, hogyan készülnek az üzemanyag-átfolyást korlátozó szabályozásra, amelyet jobbnak tart a minimumsúlynál.
Álvaro Bautista beszámolt a Superbike-világbajnokság legújabb teljesítménykiegyenlítő szabályáról, a maximális átfolyási sebességről, és elmondása szerint ez jobb megoldás, mint a korábbi minimumsúly szabály. A változó koncessziók és szuperkoncessziók révén a gyártók közelebb kerülnek egymáshoz, ami szorosabb versenyt eredményez. Az idén ismét változnak az előírások, most az üzemanyag-átfolyást fogják mesterségesen korlátozni. Bautista szerint ez még kihívást jelent a csapatnak, de már teszteltek ezen a területen.
Bautista kritizálja a minimális súlyra vonatkozó szabályt, mivel ennek értelmében ő továbbra is ballasztot kell használjon a versenyeken. Szerinte igazságosabb lenne, ha a technikai segítség helyett segítséget kapnának a lemaradó gyártók az élmezőnyhöz való felzárkózáshoz. A MotoGP-ben másak a koncessziós szabályok, ahol a hátrányban lévő gyártóknak nem adnak közvetlen technikai támogatást. Bautista azt hangsúlyozza, hogy a Superbike-világbajnokságban a gyártók támogatása helyett gyakran büntetik az eredményes teljesítményt.