A kép forrása: P1race
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
A Cseh Nagydíjjal zárult le az idei első koncessziós értékelési ciklus, ahol már csak az Apriliának volt esélye a kategóriaváltásra.
Az idei első koncessziós értékelési ciklus a Cseh Nagydíjjal zárult, ahol egyedül az Aprilia kerülhetett volna kategóriaváltásra, de végül nem történt változás. A Yamaha és a Honda szép fejlődést mutatott a szakaszban.
A koncessziós megállapodást 2023 végén hozták létre a MotoGP számára, hogy segítsék a lemaradt gyártók felzárkózását. A gyártókat félévente értékelik pontjaik alapján, és ennek eredményeképpen sorolják őket 4 kategóriába.
Az értékelési ciklus végén minden gyártó ugyanabban a kategóriában maradt, amiben eddig is volt. A Ducati maradt az A kategóriában, míg a Yamaha és a Honda továbbra is a legalsó, D kategóriában találhatóak.
Az Aprilia döntött úgy, hogy nem kér a kategóriaváltás lehetőségéből, és maradt a C kategóriában. A Yamaha és a Honda látványos fejlődést mutattak az idei évben.