Az idei szezonban az F1 kényszerűségképpen bevezette, hogy minden pilóta legalább három gumiszettet használjon a versenyen, ami két kiállásra kötelezte a versenyzőket a 78 körös monacói futamon.
A kerékcsere káoszt okozott, több csapat szokatlan stratégiát alkalmazott, például a Williams és a Racing Bulls lassította a mezőnyt, hogy ingyen kerékcserékhez jusson. Max Verstappen pedig a második kerékcsere utolsó köréig várt, remélve piros zászlós megszakítást, de ez nem következett be.
Verstappen a verseny után kritizálta az F1-et és az FIA-t, hogy nem sikerült izgalmasabbá tenniük a futamot. Kifejezte, hogy a jelenlegi versenyautókkal nehezen lehet előzni és javasolta, hogy a versenyeket érdekesebbé tehetnék Mario Kart-szerű elemekkel.
A holland pilóta úgy érezte, hogy Monaco-ban nem volt megfelelő a tempójuk a legjobbakhoz képest, ezért próbáltak különleges taktikát bevetni. Végül a negyedik helyen zártak, és rájöttek, hogy a normális kerékcserék megtartják a helyezésüket, de a tempójuk nem volt elég az élmezőnyhöz való harchoz.