A kép forrása: hu.motorsport
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Radikális változtatással csökkentené az autók súlyát 2026-tól az F1
2022-től már csak alig több mint 2 évig maradnak velünk a ground effect F1-es autók, amelyek továbbra is a 2014-ben bemutatkozott hibrid erőforrásokkal rendelkeznek, annak ellenére, hogy új aerodinamikai koncepcióval rendelkeznek. A 2026-os motorformula azonban lehetőséget ad az FIA-nak és az F1 mérnökeinek, hogy egy új erőforrás köré egy még jobban versenyezhető autót tervezzenek. Az aktuális Forma-1 autóknak kétféle univerzális problémájuk van, a súly és a méret. Az autók jelenlegi minimum súlya 798 kg, ami több mint 100 kg növekedést jelent a hibrid motorok bemutatkozása óta. Az F1 jelenleg dolgozik egy radikális ötleten, amely lehetővé tenné, hogy 20 kg-al könnyebbé váljanak az autók anélkül, hogy a pilóta biztonságát veszélyeztetnék. Az új autók kisebbek lesznek, szélességben 200 cm-ről 190 cm-re csökkennének és tengelytávon belül maximum 340 cm-re. Emellett az autók leszorító ereje mintegy 40%-kal csökkenne, csökkentve a turbulens dirty air-t és megkönnyítve az előzéseket. Az FIA új gumit is készít az új autókhoz, mivel a Pirelli most belefutott egy fejlesztési zsákutcába. Az egyik volt Williams csapatfőnök a Sargeant-re gyakorolt nyomást elutasítja.
Forrás: hu.motorsport