Nem csak a hátsó szárny, de egy motorfejlesztés is hozzájárult a Ferrari monzai végsebességéhez

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Nem csak a hátsó szárny, de egy motorfejlesztés is hozzájárult a Ferrari monzai végsebességéhez

A Ferrari legnagyobb problémája a 2023-as Forma-1-es autójukkal az, hogy túlzottan szereti az abroncsokat a riválisokhoz képest. Ez több tényezőből ered, többek között a karosszéria kialakítása és az SIS-csövek elhelyezése eltér a Red Bulltól, az első és hátsó felfüggesztésük is más, és a padlólemezük is kevesebb leszorítóerőt generál. Emellett azonban az ERS rendszer és a belső égésű motor erőátvitelének összehangolása is problémákat okozott. A Ferrari mérnökei azonban dolgoztak egy hatékonyabb erőátviteli rendszeren, ami pontosabban működik. Ennek köszönhetően a Monzai versenyen a Ferrari még a Red Bullnál is nagyobb tempóelőnyt tudott produkálni. Az autó hátsó szárnya is javított a teljesítményen, mivel az előző versenyeken használt szárny instabillá és kiszámíthatatlanná tette az autót. A Ferrari mérnökei már úgy hangolják az autó hibrid rendszerét, hogy növelje az abroncsok élettartamát a kigyorsításoknál.

Tovább a cikkhez

Forrás: Motosport.com

Kapcsolódó bejegyzések