Marquez ellenszenve az F1-szerű aerodinamikával ellátott MotoGP motorok iránt

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Marquez "utálja" a MotoGP F1-szerű aerodinamikai elemeit

Az utóbbi években a MotoGP-ben fokozódik az aerodinamika jelentősége, ami a Ducati 2015-ös kísérletei óta egyre nagyobb teret kap. Ezt azonban több kritika is érte, ami miatt egyes gyártók még tovább mentek az új alkatrészek tesztelésével, például az Aprilia RS-GP-jére egyedi hátsó szárnyat építettek, a Honda pedig fejlesztette a „Stegosaurus” elemét. A Ducati, a KTM és a Yamaha is új csomaggal jelentkezett a Sepangi teszten. Marquez, aki a télen a gyári Hondáról átugrott a Gresini Ducatijára, kifejezte nem tetszését a MotoGP-ben tapasztalható aerodinamikai fejlődéssel kapcsolatban, szerinte ez nem a helyes irány, és jobban kellene figyelni más területekre is, mint például a váz vagy az erőforrás. Egyre több aerodinamikai elem érkezése azonban az előzések mennyiségét és a versenyek minőségét is negatívan befolyásolja. A gyártókat ez azonban nem zavarja, mivel a teljesítmény növelése érdekében több hasonló alkatrésszel kísérleteznek. Marquez szerint a MotoGP jobb show-t tudna nyújtani, ha a hangsúlyt a váz, a gumik és az erőforrások fejlesztésére helyeznék, és kevesebb figyelmet fordítanának az aerodinamikára. A Yamaha pedig bemutatta az idei versenygépét.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések