A Japán Nagydíj hétvégéjén a pálya szélén lángra kaptak a száraz füves területek a kopóblokkok szikrái miatt, ezért az FIA vizsgálatot indított az eset után. Christian Menath, az újságíró a Motorsport Magazin YouTube-csatornáján az acél kopóblokkok bevezetését javasolja alternatívaként a tűzesetek megelőzése érdekében. Az új kopóblokkok bevezetése azonban hatással lehet az autók erősorrendjére, mivel az acél komponensek kopása eltér a titánéhoz képest. A ground-effect korszak autói érzékenyen reagálnak a hasmagasság változásaira, ez pedig tisztességtelen előnyhöz vezethet, ha a csapatoknak meg kell változtatniuk a beállításokat. A szabályváltozás akár már ebben a szezonban életbe léphet, ami hatással lehet az erősorrendre, míg a Ferrari világbajnoka elveszítette a jogosítványát, és a Forma-1 2026-os versenynaptára is már megvan.
Kapcsolódó bejegyzések
-
Verstappen kemény szavakkal védte meg a zaklatásnak kitett pilótatársát
Max Verstappen kiállt a Katarban a Red Bull két tagja által is tévesen megvádolt Andrea Kimi... -
Sainz szerint Norris hatalmas előnnyel várhatja az F1 vb-döntőt: „Abu Dhabi Lando pályája”
Az idei Forma-1-es szezon utolsó felvonása következik Abu-Dhabiban, ahol Lando Norris, Max Verstappen és Oscar Piastri... -
Készüljön a hóra: indul az ERC-szezon finn versennyel!
Bő egy év múlva akár havas finn versennyel is kezdődhet az ERC-szezon, miután a projekt közelebb... -
Tsunoda vallomása: Az F1 az életem – A Red Bull váltásáról való bánat
A katari hétvégét követően jelentette be a Red Bull, hogy Yuki Tsunoda 2026-ban kikerül a Forma-1... -
A barátság repülőgépe: amikor a pilótavacsora útját állják
Sorozatban negyedik évben rendezték meg az F1-es szezonzáró hétvégéjén a versenyzők közös vacsoráját, de ezúttal is... -
Az esélyek felélénkülnek: Lawson a Red Bull visszatéréséről
A Racing Bulls pilótája, Liam Lawson őszintén beszélt arról, eszébe sem jutott, hogy 2026-ra esetleg visszatérhet...