A Red Bull felfüggesztése és a nyomában hagyott csodálkozás: miért buknak meg az utánzók?

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


„Borzalmas projekt”: miért olyan nehéz lemásolni a Red Bull felfüggesztését?

A Red Bull Racing és a McLaren csapata az Adrian Newey által tervezett vonórudas első felfüggesztést használja az autóikban. Ez a megoldás előnyösebb az aerodinamika szempontjából, és a légáramlás hatékonyabb irányítását teszi lehetővé. A vonórudas felfüggesztés az autó körüli légáramlatokkal való interakcióban játszik kulcsszerepet. Az átállás azonban nem egyszerű, mivel mechanikailag nehezebb és több súlyt is ad az autónak. Azonban, ha sikerül hatékonyan kezelni a hátrányokat, akkor az autó gyorsabb lehet. A vonórudas felfüggesztés nem csak a Red Bull és a McLaren, hanem más csapatok számára is vonzó lehetőség, és egyre többen választják azt. A Saubernél, amely James Key technikai igazgatójától érkezett a McLarentől, saját megoldásukat kellett kifejleszteni, és a projekt komplexitása miatt nagyobb kihívást jelentett. Mindenesetre az állórudas és a vonórudas megoldások közötti váltást a Red Bull Racing és a McLaren sikeresen megvalósította, és ez hozzájárult autóik versenyképességéhez.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések