A Forma-1-ben a szárnyak terhelés alatti mozgásának korlátozását szigorítják, az első szárnyak elhajlását mostantól maximum 10 mm-re engedik csak meg, 15 mm helyett.
Az autók aerodinamikai rugalmasságáról már évtizedek óta beszélnek, a terhelés hatására a karosszériaelemek valamennyire hajlásra képesek, ezzel csökkentve a légellenállást és növelve a végsebességet.
Az anyagtudomány fejlett módszerekkel lehetővé teszi, hogy a szénszálas lemezek optimálisan legyenek elrendezve a karosszériában, minimalizálva a hajlékonyságot.
Az FIA rendszeresen szigorítja a szabályokat az aeroelaszticitással kapcsolatban, hogy megelőzze a szabálytalanságokat és biztosítsa a versenyzők egyenlő esélyeit.
A csapatoknak időt adnak a változásokra, hogy alkalmazkodhassanak a módosított szabályokhoz, így mindenki tisztességes feltételek között versenyezhet a szezon során.
Az FIA célja a szabályok finomítása az autók rugalmasságának ellenőrzésére és az egyenlő versenyfeltételek biztosítására, hogy izgalmas és tisztességes versenyeket hozzanak létre a Forma-1-ben.