Az elfelejtett F1-es abroncs: Hogyan hozná vissza a Pirelli a figyelmet?

nik, hogy a Forma-1-ben az esős időjáráshoz tervezett esőgumi problémája évek óta fennáll, mivel a jelenlegi keverék túl gyorsan kopik és keveset bír. Ez gyakran vezet biztonsági autós szituációkhoz vagy verseny megszakításhoz.

A Pirelli azonban 2026-ra tervezi egy olyan esőgumi kifejlesztését, amely közelebb áll az intermediaté-hoz, hogy a versenyzők ne kockáztassanak az interkekkel, hanem biztonságosabban használhassák az extrém esőgumit versenykörülmények között is.

A változtatásokkal a gumigyártó célja az, hogy az extrém esőgumi legyen használhatóbb, és a versenyzők ne várják a megszakítást, hanem inkább menjenek ki az extrém abroncsokért.

Az idei szezonra már módosították az abroncsok specifikációját, de a cél a 2026-ra tervezett 116 százalékos váltópont elérése, hogy ne csak az interkek legyenek opciók, hanem az extrém esőgumi is.

Végül, a Pirelli arra törekszik, hogy a következő évekre olyan esőgumikat fejlesszen, amelyek jobban kiszolgálják a versenyzők igényeit az esős versenyeken. A jövő évi esős versenyek fogják véglegesíteni, hogy sikerült-e megoldani a problémákat.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések