Az „F1 2026: Az aerodinamikai szabályokat a riasztó szimulátoros eredmények alakítják” cím passzolna erre a témára.

Az „F1 2026: Az aerodinamikai szabályokat a riasztó szimulátoros eredmények alakítják” cím passzolna erre a témára.

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


A riasztó szimulátoros eredmények után módosíthatnak az F1 2026-os aerodinamikai szabályain

Az új autók teljesítményének növelése érdekében mozgó aerodinamikai elemek kerülnek beépítésre, amelyek kanyarokban magas leszorítóerőt biztosítanak a tapadás érdekében, egyenes szakaszokon pedig alacsony légellenállást, így növelve az egyenesbeli sebességet. A mozgatható hátsó szárny vizsgálatakor tapasztalatok szerint az autók nehezen irányíthatóvá válhattak a legkisebb irányváltásnál is, ami a versenyzők gyorsuláskor megpördüléséhez vezethetett. Az aerodinamikai egyensúly eltolódása hátrányosan befolyásolta a vezethetőséget, így az FIA döntött arról, hogy az autóknak 2026-tól mind az első, mind a hátsó szárnyuknak együtt kell majd mozognia a megfelelő teljesítmény érdekében. A csapatok és az FIA intenzív munkával dolgoznak a jövőbeli aerodinamikai szabályok kialakításán, és az F1 jövőjét illetően fontos, hogy a közeljövőben megvalósuljon a változás.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések