A SponsorUnited által végzett kutatás szerint az F1 és a csapatok 2024-ben 2,04 milliárd dolláros bevételt generáltak, megelőzve több amerikai bajnokságot a szponzorpénzek tekintetében.
Az F1-et az NFL követi 2,5 milliárd dollár bevétellel, de az F1-es csapatok átlagosan hatmillió feletti bevételre tesznek szert a támogatóiktól, ami több, mint az NFL-csapatok kapnak.
A magas értékelések jogosak lehetnek, ha a csapatok sikeresek, a sport virágzik és a profit nő – Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Az új tulajdonosok az F1-ben teljesen más, szórakoztatóipari megközelítést alkalmaznak, ami sokat változtatott a sport vonzerején.
A technológiai szektor az F1-es partnerségek legjelentősebb forrása, a tíz alakulathoz pedig összesen bő 500 millió dollár érkezik innen.
A felső légbeömlő és az oldaldobozok a legjobb hirdetési helyek a F1-es autókon, a nagyobb csapatoknál akár ötmillió dollárt is érhet egy-egy ilyen felület.
Kapcsolódó bejegyzések
-
Kermor Motorsport: Többfrontos építkezés és sikerek
A Kermor Motorsport 2025-ben saját gokartcsapatot hozott létre Vida Zoltán irányításával, négy versenyzővel indulva, akik közül... -
Verstappen: A történelem első versenyzője három különböző számmal a háta mögött
Max Verstappen elárulta, hogy az FIA elfogadta kérelmét a korábban választott rajtszámának megváltoztatására – de végül... -
Max Verstappen az új év kihívásaival szemben új rajtszámmal
A Red Bull klasszisa nem az 1-essel, de nem is a 33-assal indul 2026-ban, egy korábbi... -
Az „Expedíció a Fény Győzelmeért: A Hangsebesség Ellenállhatatlan Elsöprése”表示。
Napi hírek és érdekességek a NASCAR és az IndyCar világából. Minden az amerikai autósportról magyar nyelven. -
A jövő éve F1 világában: 2026 legfontosabb hírei
Az F1 elmagyarázta a jövő évet, Mekies Verstappenen ámul, aki szerint senki nem lehet csak félig... -
Az elbűvölő történet Michael Schumacherről: egy kis normalitás a legendás életében
Noha akkor még egyetlen vb-címet sem nyert a Ferrarival, Michael Schumacher a maranellóiak versenyzőjeként már óriási...