A SponsorUnited által végzett kutatás szerint az F1 és a csapatok 2024-ben 2,04 milliárd dolláros bevételt generáltak, megelőzve több amerikai bajnokságot a szponzorpénzek tekintetében.
Az F1-et az NFL követi 2,5 milliárd dollár bevétellel, de az F1-es csapatok átlagosan hatmillió feletti bevételre tesznek szert a támogatóiktól, ami több, mint az NFL-csapatok kapnak.
A magas értékelések jogosak lehetnek, ha a csapatok sikeresek, a sport virágzik és a profit nő – Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Az új tulajdonosok az F1-ben teljesen más, szórakoztatóipari megközelítést alkalmaznak, ami sokat változtatott a sport vonzerején.
A technológiai szektor az F1-es partnerségek legjelentősebb forrása, a tíz alakulathoz pedig összesen bő 500 millió dollár érkezik innen.
A felső légbeömlő és az oldaldobozok a legjobb hirdetési helyek a F1-es autókon, a nagyobb csapatoknál akár ötmillió dollárt is érhet egy-egy ilyen felület.
Kapcsolódó bejegyzések
-
Nelson Piquet Jr. győzelmet aratott a brazil TCR-sorozatban
Nelson Piquet Jr. bajnokságot nyert a brazil TCR-sorozatban -
A Ferrari és Hamilton viszonya: A csapat mérnöke szerint téves az általános vélemény
Lewis Hamilton első ferraris szezonját nehéz diadalmenetként jellemezni, de az istálló egyik vezető mérnöke, Matteo Togninalli... -
A Dakar címvédője: Az ünnepelt győzelme és hosszú út a sikerig
Yazeed Al Rajhi 10 év kemény munka után 2025-ben megnyerte a Dakart, ami után már tudja,... -
Az FIA-vezető kiderítette a 2022-es F1-es szabályok hibáját
Nikolas Tombazis szerint a 2022-ben bevezetett ground-effect szabályok több céljukat is teljesítették, különösen a pénzügyi fenntarthatóság... -
Aprilia 2027-es erőforrással: a fejlesztés folyamatban
Massimo Rivola elárulta, már beindították a 2027-es motorblokkot, de magát a versenygépet egyelőre fejlesztik. -
Kalle Rovanperä: A vasárnapok királya a WRC-ben!
Az idei szezonban a Toyota búcsúzó kétszeres világbajnoka, Kalle Rovanperä szerezte a legtöbb pontot a végső...