A SponsorUnited által végzett kutatás szerint az F1 és a csapatok 2024-ben 2,04 milliárd dolláros bevételt generáltak, megelőzve több amerikai bajnokságot a szponzorpénzek tekintetében.
Az F1-et az NFL követi 2,5 milliárd dollár bevétellel, de az F1-es csapatok átlagosan hatmillió feletti bevételre tesznek szert a támogatóiktól, ami több, mint az NFL-csapatok kapnak.
A magas értékelések jogosak lehetnek, ha a csapatok sikeresek, a sport virágzik és a profit nő – Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Az új tulajdonosok az F1-ben teljesen más, szórakoztatóipari megközelítést alkalmaznak, ami sokat változtatott a sport vonzerején.
A technológiai szektor az F1-es partnerségek legjelentősebb forrása, a tíz alakulathoz pedig összesen bő 500 millió dollár érkezik innen.
A felső légbeömlő és az oldaldobozok a legjobb hirdetési helyek a F1-es autókon, a nagyobb csapatoknál akár ötmillió dollárt is érhet egy-egy ilyen felület.
Kapcsolódó bejegyzések
-
A Ferrari sikeres új vezetővel navigál az F1 csúcsára
Hiába írt alá idén szerződéshosszabbítást, időnként továbbra is felszínre törnek sejtések azzal kapcsolatban, hogy a Ferrari... -
Az őszinte vallomás: Verstappen okát árulta el, miért ebédelt Wolff-fal Szardínián
Max Verstappen részletesen felidézte, hogyan futott össze a Forma-1 nyári szünetében Szardínián Toto Wolff-fal, miután a... -
A győzelemre kész Pintér Zsombor
Fiatal kor, büntetősúly, fordított rajtrácsos startok: mindezek ellenére dominálta a Swift Cup Europe szezonját a GFS... -
Kiderült, mikor mutatkozik be a 2026-os KTM
Hivatalossá vált, hogy január 27-én hullik le a lepel a KTM motorjairól, ráadásul a gyári alakult... -
A halálos síbalesettel sújtott Brad Keselowski tragédiája
Napi hírek és érdekességek a NASCAR és az IndyCar világából. Minden az amerikai autósportról magyar nyelven. -
A Visszatérés Kihívása: Dario Franchitti 13 évvel súlyos balesete után visszatér a versenypályákra
Napi hírek és érdekességek a NASCAR és az IndyCar világából. Minden az amerikai autósportról magyar nyelven.