A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az FIA több fontos szabálymódosítást is bevezetett 2025-re: többek között eltűnik a bónuszpont, szigorúbban veszik a veszélyes kiengedést, több edzés jut az újoncoknak, a sérült autókat azonnal félre kell állítani.
Az F1 vezetése 2018-ban vezette be újra a leggyorsabb körért járó bónuszpontot, de tavaly bejelentették annak eltörlését, valószínűleg a szingapúri események miatt. Daniel Ricciardo egy extra kiállással megakadályozta Lando Norrist a pontszerzésben, ami felvetette a csapattámogatás gyanúját. Monacóban most már két kötelező kerékcserét írtak elő a versenyre, hogy növeljék a stratégiai változatosságot. Az FIA szigorított a sérült autós szabályon is, és új eljárást vezetett be a veszélyes kiengedések szabályozására. A teljes esőgumi használatát már nem kötelezővé teszik, és bevezettek egy új eljárást az időmérő elmaradása esetére a világbajnoki állás alapján történő rajtsorrend meghatározásával.