A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Aggályok merültek fel bizonyos körülmények között az aktív aerodinamika kapcsán, köztes megoldással hidalná át a problémát az FIA.
Az FIA 2026-ra tervezett aktív aerodinamika bevezetése kapcsán felmerült aggályok miatt a „részleges aero mód” megoldást kínálja a problémák áthidalására. Ennek lényege, hogy az első és hátsó szárnyak két különböző konfigurációban működhetnek: a kanyarokban nagy leszorítóerőt generálnak, egyenesekben laposabbak a minimális légellenállásért. Az aktív aerodinamika nedves körülmények között adott esetben problémát okozhat, melyre a részleges aero mód rugalmas megoldást kínál. Ennek értelmében az első és hátsó szárnyak eltérő módban működnének attól függően, hogy kanyarban vagy egyenesben vannak. A versenyirányítás lehetőséget kap arra, hogy a pálya állapotától függően korlátozza vagy engedélyezze a részleges vagy teljes aktiválást, az egyenesbeli aktiválási zónák hossza pedig változhat a körülményektől függően.