A Ferrari kihagyja a sort: Nyomórúd, vonórúd

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Okkal beszélünk sokat a 2024-es F1-es autók hátsó felfüggesztéséről. Idén a Mercedes és az Aston Martin is követi a Red Bull útját, a Ferrari azonban saját koncepcióját folytatja.

A Formula-1-es autók futóműve két fő elven működik: nyomórudas és vonórudas. A Red Bull a nyomórudas elvet alkalmazta, ami sokat segített a csapatnak a 2022-es és 2023-as szezonokban. A Ferrari viszont a hagyományosabb vonórudas felfüggesztést használja, ez alkalmasabbá teheti őket a jelenlegi technológiával való illeszkedésre.

Az utóbbi években a Red Bull és a McLaren felcserélték a futómű elrendezését, ami megváltoztatta a trendet a Formula-1-ben. Több csapat is követte a Red Bull sikeres példáját, mint például a Mercedes és az Aston Martin, akik hátulra is nyomórudat alkalmaznak. A Ferrari más területeken (pl. orrkúp, oldaldobozok) inspirálódott a Red Bulltól, de a felfüggesztést illetően eltérő utat választottak.

A Ferrari csapata kísérletezett a nyomórudas felfüggesztéssel, de végül a vonórudas mellett döntöttek. Ennek oka az aerodinamikai teljesítmény, tömeg és rugalmasság szempontjainak megfelelő kompromisszum volt. Bár más csapatok nyomórudasat alkalmaznak, a Ferrari jelenleg elégedett saját felfüggesztési konfigurációjával.

Tovább a cikkhez

Kapcsolódó bejegyzések