„Ne legyen rendszer a kötelező cserékből!”

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Különleges kihívást jelentett a Katari Nagydíj az F1-ben dolgozó stratégák számára, de nem kellene belőle rendszert csinálni – így véli a Red Bull csapatfőnöke.

Az F1-es Katari Nagydíj különleges volt a pályára telepített új rázókövek miatt, amelyekre a Pirelli-abroncsok különösen érzékenyek voltak. Ezért a FIA különleges szabályt vezetett be, amely szerint legfeljebb 18 kört lehetett teljesíteni egy új szett abroncson, ami három kötelező kerékcserét jelentett a versenytávon belül. Bár ez érdekes stratégiai lehetőségeket rejtett, mint az Alfa Romeo két különböző taktikája, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke óvatosságra intett azzal kapcsolatban, hogy állandó szabályt hozzanak ebből az esetből. Szerinte a szabadságot meg kell adni, mert ez adja a kreativitást. Horner szerint a verseny az optimális stratégia szempontjából sem volt tökéletes, mivel több tényező befolyásolhatta volna a két kerékcserét és az abroncs kopását. A Red Bull stratégiája a kockázatkezelésről szólt, az antanció miatt nem alkalmazták az optimális stratégiát, hogy megelőzzék az ingyenes kerékcserét, ha a Max mögötti versenyzők kapnának egyet.

Tovább a cikkhez

Forrás: Formula

Kapcsolódó bejegyzések