A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Fordított rajtrács, sprintbajnokság, pont a sprintkvalifikációért, miegymás: ötletek vannak, igazi megoldás nincs. Az eltörlésük nem opció.
A legfrissebb sajtóinformációk szerint választ kaptunk arra, hogy hol rendezik meg a sprinteket 2024-ben. Úgy tűnik, hogy a Red Bull Ring, Austin, Interlagos és Katar továbbra is a sprint versenyek helyszínei maradnak, ahogy az idén is volt. Azonban két új helyszín csatlakozik a naptárhoz: Sanghaj, amely négy év kihagyás után tér vissza, valamint Miami. Ez azt jelenti, hogy Baku és Spa elveszíti a sprint versenyeket, és a sprintek fele az év utolsó negyedében lesz megtartva.
Emellett folyik a vitatkozás arról, hogyan alakítsák át a sprint hétvégéket. A tervek szerint az edzést követően péntek délután tartanák meg a sprintszétlövést, ahol meghatároznák a sprint rajtsorrendjét. Maga a sprint verseny szombaton kerülne megrendezésre, míg a vasárnapi főversenyre a megszokott szombat délutáni időpontban lenne az időmérő. Ez azt jelentené, hogy a sprint és az időmérő között a versenyautók nem estek a parc fermé szabályai alá.
Az Auto Motor und Sport német magazin szerint is felmerült az ötlet, hogy fordított rajtráccsal rendezzék meg a sprinteket, ahogy azt az utánpótlásszériákban is szokták. Az elképzelés szerint az első tíz helyezett cserélné meg a helyét, de mivel ez esetben mindenki lassan menne, az is felmerült, hogy pontokat akarnak osztani a sprintszétlövésekért, akár ugyanannyit, mint a sprint versenyért, hogy motivációt adjanak a versenyzőknek, hogy gyorsan menjenek az időmérőn. Ez azonban azt eredményezné, hogy majdnem ugyanannyi pontot lehetne szerezni a sprintkvalifikációért és a sprint versenyért, mint a vasárnapi főversenyért. Ezért a végső döntés januárban várható.
A témát a Pitwall műsorunkban alaposan megvitatjuk: nézzétek meg a vonatkozó részt vagy az egész adást a YouTube-csatornánkon!