A kép forrása: Formula
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Az előző évi nagydíjon kötelezővé kellett tenni a három kerékcserét, mivel a rázókövek gondot okoztak a gumik számára – idén több lépést is tettek ennek elkerülésére.
Az FIA kénytelen volt rendkívüli intézkedésre a tavalyi Katari Nagydíjon, mivel az első két nap során mikrosérüléseket észleltek a gumikon, ezért 18 körben maximalizálták az egy szetten megtehető távot, és három kerékcserét írtak elő a versenyen.
Az FIA és a Pirelli dolgozik azon, hogy a problémák ne ismétlődjenek meg a 2024-es futamon, csökkentve a piramis alakú kerékvetők okozta károkat a kanyarokban.
Néhány F1-es csapat korábbi autókkal tesztelte a lusaili pályát, a Pirelli pedig fontos adatokat gyűjtött az általuk használt gumik segítségével.
A FIA sóderágyat helyezett el a kerékvetők külső oldalán a túlzott használat megakadályozására és a pálya határainak betartására.
A Pirelli a Katari Nagydíjra a legkeményebb gumikeverékeket viszi, a meleg időjárás miatt ugyanis szükség lesz a nagyobb terhelésre és a szemcsés ragaszkodásra.