Az F1-Archív legemlékezetesebb szezonzáró futamai

P1racenews AI automatikus összefoglalója:


Vettel szerint nem volt domináns a Ferrari, a Bridgestone távozik az F1-ből, Schumacher után Brawn is távozik Maranellóból: ezek voltak a legérdekesebb november 2-i F1-es hírek.

2022-ben elhunyt a Ferrari híres mérnöke, Mario Forghieri, aki segítette a csapatot több világbajnokság megszerzésében az F1-ben.
2021-ben autóbalesetben meghalt Antonia Terzi, a Ferrari és a Williams korábbi mérnöke, aki aerodinamikai szakemberként dolgozott mindkét csapatnál.
2020-ban George Russell hatalmas hibaként értékelte az Imolában történt balesetét, amikor a biztonsági autó mögött haladva a falnak csapta a Williams autóját.
2019-ben Valtteri Bottas megszerezte karrierje ötödik pole-pozícióját az USA Nagydíjon, mindössze 12 ezredmásodperccel megelőzve a ferraris Sebastian Vettelt, miközben a Ferrari az autójuk motorának tisztázását kérte az FIA-tól.
2018-ban Sebastian Vettel szerint nem volt igaz az állítás, hogy a Ferrari domináns autóval rendelkezett volna az adott időszakban, és sosem volt olyan egyértelmű fölényük, mint a Mercedesnek.
2017-ben a Ferrari az első csapat volt, amely kifejezte nemtetszését a Liberty Media F1 jövőjét illető tervei miatt, és fenyegetőzött azzal, hogy kilépnek a sportból 2020 után.
2016-ban Bernie Ecclestone, az F1 korábbi ura kifogásolta, hogy Ross Brawn, aki az F1 sportért felelős igazgatójává vált, inkább az FIA-nál tevékenykedjen, nem pedig a Liberty Médianál.
2014-ben Lewis Hamilton megnyerte az USA Nagydíjat, ezzel tovább növelte előnyét Nico Rosberggel szemben.
2013-ban Kimi Raikkönen kizárták az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzéséről, mert szabálytalanul találták a Lotus autója padlólemezét.
2012-ben Lewis Hamilton nem látta esélyét Sebastian Vettel és a Red Bull megelőzésére az Abu Dhabi Nagydíj időmérő edzése után, és meggyőződése volt, hogy ők fogják megszerezni a pole-pozíciót.
2010-ben a Williams bejelentette, hogy a Hispania Racing Team csapatot fogják ellátni váltókkal a 2011-es szezontól.
2009-ben a Bridgestone bejelentette, hogy a 2010-es szezon után kilépnek az F1-ből, és csak a F2-ben és a MotoGP-ben gyártanak abroncsokat 2011-től.
2008-ban Lewis Hamilton az utolsó előtti kanyarban előzte meg az aszfalton küzdő Timo Glockot, és ezzel megszerezte a világbajnoki címet a szezonzáró Brazil Nagydíjon, Felipe Massa és a brazil nézők csalódására.
2007-ben Fernando Alonso bejelentette, hogy elhagyja a McLaren-Mercedes csapatot egy év után, és szóba került a Toyota, a Williams és a korábbi csapata, a Renault is 2008-ra.
2006-ban a Ferrari Michael Schumacher visszavonulása után átalakításokat végzett a gyáraiban, és így véget ért az álomcsapat időszaka.
2004-ben Mexikó visszatérését tervezte a F1-be, és olyan pályát terveztek, amely több vonalvezetési lehetőséget biztosítana, köztük egy oválpályát is.

Tovább a cikkhez

Forrás: Formula

Kapcsolódó bejegyzések